قرآن و زندگی


قرآن و زندگی


از نقش قرآن در زندگی خود غفلت کردهایم

از نقش قرآن در زندگی خود غفلت کرده ایم

نقش واهمیت قرآن در زندگی انسان چندان مورد توجه نیست و همین امر مانعی برای ارتقای معرفت قرآنی وتدبر در این کتاب آسمانی است.

حجت السلام ایازی قرآن پژوه ومحقق در رابطه با راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه گفت: به منظور ارتقاء معرفت قرآنی در جامعه مقدماتی مورد نیاز است که یکی از آنها قرائت قرآن توسط افراد است . وی افزود قدم بعدی درک قرآن از طریق ترجمه وتفسیر است در این زمینه فرد باید به ترجمه های مختلف مراجعه کرده و تفاسری را بخواند که با زبان امروز نوشته شده تا مسائلی را که به آن نیاز دارد ودر جستجوی آن هستند، را یافته وپاسخ خود را بگیرد .

حجت الاسلام ایازی تصریح کرد : ارتقای معرفت قرآنی در فرد وجامعه نیازمند انس همیشگی با  داشته باشد وبر اساس آنچه در روایات آمده ، پس از نماز صبح یا پیش از خواب قرآن بخواند و این قرائت باید با تدبیر وتوجه همراه باشد .

این محقق وقرآن پژوه یاد آور شد: انس با قرآن راهی برای ارتباط با این کتاب وآشنایی با معارف آن است . وقتی این آشنایی صورت گرفت ، زمینه های معرفت هم فراهم می شود . معرفت کمال پذیر است وانس بیشتر با قرآن معرفت بیشتر نسبت به این کتاب آسمانی را به دنبال خواهد داشت وبه طبع در پی آن زمینه های معرفت وشناخت فراهم می شود .

وی در رابطه با عمده ضعف جامعه ما در رابطه با معرفت قرآنی عدم شناخت وشناسایی قرآن را مورد اشاره قرار داد وگفت : اهمیت وتأثیر قرآن در زندگی انسان به قدرکافی مورد توجه نبوده است از سوی پیامبر این کتاب به بحرالامیق تعبیر شده است که معارف بسیاری دارد وانسان باید با این معارف آشنا شود . اگر برای آشنایی و پی بردن به اهمیت آن اقداماتی انجام ندهیم در آن هنگام قرآن به چشمه ای تبدیل می شود که فرد در کنار آن نشسته اما از گوارایی وسیراب کنندگی آن بی اطلاع است.

 



نظرات شما عزیزان:

ابراهيم
ساعت18:28---21 مرداد 1391
با سلام و تشكر
وبلاگ خوبي داريد انشاالله موفق باشيد


یونس اسکندری
ساعت23:37---17 خرداد 1391
عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهدی هادی نژاد | تاريخ: جمعه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |